pátek 5. června 2015

Bezová štáva

Tak jsem zjistila, že si vlastně píšu poznámkový blog ke své kuchařce :). Včera jsem hledala recept na rebarborovou buchtu s drobenkou, technika předčila knižní verzi  a tak jsem sáhla po blogu a ejhle? Je to tam :)

I když včera to teda byla spíš bojovka. Otevřu šuplík a tam žádný prášek do pečiva, já používám s vinným kamenem. Ha co teč. A přítel na telefonu máma, mamí? Mužu dát místo prdopeče sodu? Jasně je to zdravější než prdopeč. Aháááááááááá ? Osvícení.

A čím nahradím máslo v drobence jsem se už radši ani neptala, protože to asi ničím nenahradím. No jo no i naše sedlácké zásoby jsou vyčapetalné. Tak je trošičku ochuzená o máslo ale vůbec jí to neškodí.

Ale k tomu bezu.

Co potřebujeme:

1,5 l převařené vody - necháme schladnout
50 g  kyseliny citronové
40 květů bezu
2 kg cukru krystal 


Bez s vodou a kyselinou citronovou necháme na 24 hodin louhovat. Poté přecedíme přes plátýnko ( já dneska teda jen cedník) a přidáme cukr. Mícháme dokud se cukr nerozpustí, lze trochu obejít malinkým zahřátím hrnce se šťávou. Pote plníme sklenice, vypláchnuté rumem. 



A už jen konzumujeme něco šťávy a hodně vody. :)


Jo jinak koupila jsem si v Tchibu nálevky. Moc jsem je chtěla dokonce jsem muže ukecala aby mi je koupil, a ejhle, nálevka na šťávy nefunguje tak jak má, vrátila jsem se ke klasickému trychtýři. Když se tam nalije tekutina tak to všude stříká jak moc malý to má sosáček. Tchibo, od tebe mám ráda věci do kuchyně, ale tohle jsi tedy nevychytalo.

A na marmeládu... to sice funguje, ale až od většího průměru skleničky, protože malé skleničky se zase vejdou do hrdýlka, takže by vše teklo bokem. Takže až zas pojedu do Prahy jdu do železářství pro normální kovovou nálevku. 

Zásobám zdar :)
Tohle budu potřebovat na můj další recept s bezem, dnes ráno jsem objevila úžasnost, ale možná že už všichni budete znáte, ale to zas až příště.

Ještě představuji svojí knihovnu receptů :). Přiznám se ale bez mučení, že používám jen kuchařky dvě a to Velkou domácí kuchařku a pak deník Dity P.  

2 komentáře:

  1. Tééda, to je zásoba kuchařek .... já mám asi polovinu ... ale kolikrát si říkám na co, když je ani neotvírám:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no to si říkám taky, ale tohohle se neumím zbavit co když.... i když umím už jsem nějaké dala pryč, ty co jsem nikdy neotevřela :)

      Vymazat